LES 12 MILLORS PEL·LÍCULES DE L’ HISTÒRIA DEL CINEMA
L'any 1958 i amb motiu de l ‘Exposició Internacional de Brussel·les (la primera exposició internacional des de l’acabament de la II Guerra Mundial) es van reunir 117 crítics de cinema de 26 països per triar les 12 millors pel·lícules de la història del cinema. Són aquestes:
1. Bronenosets Potyomkin/ El cuirassat Potiomkin (Sergei M. Eisenstein, 1925)
2. The gold rush/ La quimera de l’or (Charles Chaplin, 1925)
3. Ladri di biciclette/ El lladre de bicicletes (Vittorio de Sica, 1948)
4. La passion de Jeanne d’Arc/ La passió de Joana d’ Arc (Carl Theodor Dreyer, 1928)
5. La grande ilussion/ La gran il·lusió (Jean Renoir, 1937)
6. Greed/ Avarícia (Erich Von Stroheim, 1924)
7. Intolerance/ Intolerància ( David W. Griffith, 1924)
8. Mat/ La mare ( Vsevolod Pudovkin, 1926)
9. Citizen Kane/ Ciutadà Kane ( Orson Welles, 1940)
10. Zemlia/ La terra (Aleksandr Dovjenko, 1930)
11. Der letze mann/ L’últim home (Friedrich W. Murnau, 1924)
12. Das cabinet des Dr. Caligari/ El gabinet del Dr. Caligari (Robert Wiene, 1919)
MOVIMENTS CINEMATOGRÀFICS
Cinema soviètic
Oktyabr/ Octubre (S. M. Eisenstein, 1925)
Konets Sankt-Peterburga/ La fi de Sant Petersburg (Vsevolod Pudovkin, 1927)
Surrealisme
Un Chien Andalou/ Un gos andalús (Luís Buñuel i Salvador Dalí, 1929)
L’Âge d’Or/ L’edat d’or (Luís Buñuel i Salvador Dalí, 1930)
Expressionisme
Metropolis/ Metropolis (Fritz Lang, 1926)
Nosferatu, eine Symphonie des Grauens/ Nosferatu (F.W.Murnau, 1922)
Neorrrealisme
Roma, città aperta/ Roma, ciutat oberta (Roberto Rossellini, 1945)
Sciuscià (Vittorio De Sica, 1946)
Nouvelle vague i free cienma
À bout de soufflé (Jean-Luc Godard, 1959)
Bande à part (Jean-Luc Godard, 1964)
Les quatre cents coups/ Els 400 cops (François Truffaut, 1959)
The Loneliness of The Long Distance Runner/ La soledat del corredor de fons (Tony
Richardson, 1962)
Cine de Autor
Der Amerikanischke Freund/ L’amic americà (Wim Wenders, 1977)
La nuit américaine/ La nit americana (François Truffaut, 1973)
Sichinin No Samurai/ Els set samurais (Akira Kurosawa,1954)
Deruzu Uzâra/ Dersu Uzala (Akira Kurosawa, 1974)
Amarcord (Federico Fellini, 1973)
Touch of Evil (Orson Welles, 1959)
Andrey Rubliov/ Andrei Rubliov (Andrey Tarkovskiy, 1966)
Smultronstället / Maduixes silvestres (Ingmar Bergman, 1957)
Evolució històrica del cinema español
Mujeres al borde de un ataque de nervios (Pedro Almodóvar, 1988)
Muerte de un ciclista (Juan Antonio Bardem, 1955)
El Verdugo (Luis García Berlanga, 1963)
Bienvenido Mr Marshall (Luis García Berlanga, 1953)
El espíritu de la colmena (Víctor Erice, 1973)
Panorama actual del cinema català: Premis Gaudí
El cant dels ocells (Albert Serra, 2008)
Bucarest, la memòria perduda (Albert Solé Bruset, 2008)
El pallasso i el führer ( Eduard Cortés, 2007)
Tres dies amb la família (Mar Coll, 2010)
Los condenados (Isaki Lacuesta, 2009)
Pa negre (Agustí Villalonga, 2010)
Bicicleta, cullera, poma ( Carles Bosch, 2010)
GÉNERES CINEMATOGRÁFICS
Cinema fantàstic
King Kong/ King Kong (Arthur C. Schoedsack y Merian C. Cooper, 1933)
Raiders of the lost ark/ A la recerca de l’ arca perduda (Steven Spielberg, 1981)
Terror
Alien (Ridley Scott, 1979)
Frankenstein (James Whale, 1931)
Ciència-ficció
2001 a Space Odyssey/ 2001: una odissea de l’espai (Stanley Kubrick, 1968)
Llistat de pel·lícules. Cultura Audiovisual PAU 2012 Pàgina 3 de 3
Star Wars / La guerra de les galaxies (George Lucas, 1977)
Blade Runner (Ridley Scott, 1982)
Cinema negre/ thriller
The Big Sleep/ El son etern (Howard Hawks, 1946)
North by Northwest/ Perseguit per la mort (Alfred Hitchcock, 1959)
The Third Man/ El tercer home (Carol Reed, 1949)
Cinema bèlic
Apocalypse Now (Francis Ford Coppola, 1979)
Comèdia
Duck Soup/ Sopa d’ànec (Leo Mc Carey, 1933)
Modern Times/ Temps Moderns (Charles Chaplin, 1936)
A Night at The Opera/ Una nit a l’òpera (Sam Wood, 1935)
Melodrama
Casablanca (Michael Curtiz, 1942)
Out of Africa/ Memories d’Africa (Sidney Pollack, 1985)
Wenstern
Stagecoach/ La diligència (John Ford, 1939)
The Searchers/ Centaures del desert (John Ford, 1956)
The Man Who Shot Liberty Valance/ L’home que va matar Liberty Valance (John Ford, 1962)
Rio Bravo (Howard Hawks, 1959)
Per Qualche Dollari in Piú/ La mort tenia un preu (Sergio Leone, 1965)
Musical
Singing In The Rain/ Cantant sota la pluja (Stanley Donen y Gene Kelly, 1952)
The Band Wagon/ Melodies de Broadway (Vincente Minnelli, 1953)
Cabaret (Bob Fosse, 1972)
Documental
Berlin, die sinfonie der grosstadt (Walther Ruttmann, 1927)
Nanook Of The North/ Nanook l’esquimal (Robert Flaherty, 1922)
Chelovek s kino-apparatom/ L’home amb la càmera (Dziga Vertov 1929)
Animació
Aladdin (Ron Clements & John Musker, 1993)
Mononoke- Hime/ La princesa Mononoke (Hayao Miyazaki, 1997)
Toy Story (John Lasseter, 1995)
Consultas en
http://recursostic.educacion.es/comunicacion/media/web/cine/index.html
PLANETA BELLERA 3 Blog dels projectes de cultura audiovisual i fonaments de disseny 2011-2013
Pàgines
- LA IMATGE I LA PUBLICITAT
- IL.LUMINACIO DE NADAL
- TIPOGRAFIA CREATIVA
- PUBLICITAT : COM FER I COM ANALITZAR UN CARTELL?
- PROGRAMA: CINEMA EN CURS
- LA PUBLICITAT I LA CONTRAPUBLICITAT
- EXAMENS FONAMENTS DE DISSENY ( PAU)
- FRESH ART DKV
- JOIERIA CONTEMPORANIA
- PACKAGING
- LOGO
- 2 PREMI CAN BASSA
- EXAMENS CULTURA AUDIOVISUAL (PAU)
- L' EDICIÓ
- IMATGES/ ANALISIS
- FOTOGRAFIA
- RECUSOS DE CINEMA PER LA SELE
- QUIN FUTUR DEL DISSENY?
- CHEMA MADOZ, EL FOTOGRAF DE LA METAFORA VISUAL
- EL COMIC
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada